vrijdag 4 december 2009

Het team

Asma
Als communicatiestudente volg ik momenteel de minor Strategische Marketing Communicatie. Voor deze periode is het de bedoeling dat wij ons als groep verder gaan verdiepen in de nieuwe marketingtechniek Augmented Reality (AR).

Allereerst zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Asma, 22 jaar en zit inmiddels alweer in het laatste jaar van de opleiding communicatie. Tevens is dit mijn vierde minorperiode en als afsluiter ontwikkelen we als groep een weblog met betrekking tot AR. Daarnaast is het aan ons om de nieuwe techniek te presenteren aan de medestudenten. Op zich heel fijn aangezien AR een interessante nieuwe tool is dat al meteen mijn aandacht heeft getrokken. Ironisch genoeg is dat ik tijdens het hoorcollege bij het zien van de term AR, wat me dus ook helemaal niets zei, het onderwerp al meteen afkaartte. Bij nader inzien ben ik toch tevreden dat we als groepje als het ware opgescheept zaten met het onderwerp. Gelukkigerwijs staat er genoeg informatie en leuke filmpjes op het net, dus ik was al gauw up to date met betrekking tot AR.
Volgens de ecyclopedie site Wikipedia is de Nederlandse definiƫring van Augmented Reality, toegevoegde realiteit. Naar mijns inziens is AR een mijlpaal in de virtuele wereld. Een mooie uitvinding dat anno 2009 eer aan doet. Een mooie blik op de technische ontwikkeling van de toekomst! Daarnaast vind ik het ook angstaanjagend hoever we inmiddels zijn gekomen met de uitvindingen. Tja, ik ben dan van de nostalgie


Nikki
Voordat je begint aan het lezen van de weblog teksten, zal ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Nikki (20) en zit op dit moment in het vierde en laatste jaar van de opleiding Communicatie. Ik volg de minor Strategische Marketingcommunicatie, waarvan deze weblog een onderdeel is. Op dit moment ben ik echt begonnen aan de laatste loodjes van de opleiding. In februari ga ik eindelijk afstuderen en hopelijk is in mei mijn studie afgerond. Wat ik dan ga doen? Ik heb werkelijk nog geen idee . Op dit moment zullen we eerst deze weblog maar eens moeten starten.

De weblog zal gaan over het onderwerp Augmentend reality. Misschien heb je er al het een en ander over gehoord, persoonlijk weet ik er nog vrij weinig van af. Door middel van de weblog ga ik jou maar ook mijzelf alles vertellen over Augmentend reality om zo een duidelijk beeld van het onderwerp te krijgen en hopelijk leren we er allebei wat van. Wat is het, wat doet het en waarom zou je het gebruiken? Ik wens je veel plezier bij het lezen van deze weblog!


Jordi
We leven in kritische tijden, zowel als consument en als producent. Alles moet unieker, specialer en we moeten vooral met de tijd meegaan. In deze innovatieve wereld moeten vooral de marketeers met nieuwe concepten komen om http://www.blogger.com/img/blank.gifde consumenten toegevoegde waarde te blijven bieden. Augmented Reality is naar mijn mening daar het ideale instrument voor.

Wat ook interessant is om te volgen, zijn de ontwikkelingen op het gebied van banen en functies die ontstaan. Tegenwoordig zijn er bij de grote jongens speciale personen die zich bezighouden met nieuwe media en dus ook Augmented Reality (AR) Tijdens mijn stage kwam ik in aanraking met een hoogopgeleide man die ontzettend enthousiast was van nieuwe media en zich daar ook voornamelijk mee bezig hield. De trends op dat gebied en de manier waarop bedrijven daarmee omgaan is toch erg interessant om te volgen, laat staan dat het je baan is!

Of het een vakgebied is waar ik verder in wil rollen vind ik nog moeilijk te zeggen. Het wekt zeker mijn interesse, dus ik zal de gelegenheid niet afstaan. Het zal uiteindelijk toch de toekomst gaan worden lijkt mij...

Kort nog even wat over mezelf: 21 jaar jong en ook laatste jaar Communicatiestudent. Hierna wil ik verder studeren aan de universiteit van bijvoorbeeld Amsterdam. Commerciƫle communicatie en promotie lijkt mij zeer interessant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten